Odhalte tajemství zakázaných slov

pětiminutovém videu vám je prozradí Jim Edwards.

Video jsem objevil díky výbornému World Copywriting Blogu, jehož autorem je můj oblíbený copywriter David Garfinkel. Tento weblog si určitě zařaďte své oblíbené zdroje a i když po čase zjistíte, že se všichni američtí copywriteři dost opakují, jistě se dozvíte něco nového.


P.S. Trochu jsem upravil styly Václaváku, pokud se vám web nezobrazuje korektně, stiskněte na klávesnici Ctrl + F5 a vše by mělo být v pořádku. Děkuji za pochopení.

12. 03. 2006  ~  Komentáře Komentáře [17]  ~  Kotva trvalý odkaz   ~  

« | »

Komentáře

  1. Uživatel  Marty napsal 12. 03. 2006 v 20:51:

    Když už jsi tu zmínil jeden weblog zahraničního copywritera, nechceš tu podat celý seznam všech co sleduješ? Myslím že nejsem jediný, koho by to zajímalo.

  2. Uživatel  neki napsal 12. 03. 2006 v 21:26:

    Pěkný styl, jediná chybička je to, že mi v Mozille text o Tobě (Václav Štrupl píše rady…) mírně zalézá za horní okraj, to znamená, že z něj nevidím první, ale až druhý řádek.

    Jinak cool n' nice.

  3. Uživatel  Václav Štrupl napsal 12. 03. 2006 v 21:30:

    Pro Martyho: To je dobrý nápad, ale dost často své zdroje měním, takže bych to musel aktualizovat i tady. Ale budu o tom uvažovat.

    Pro nekiho: Dělá to jen ve Firefoxu 1.0.7 (ve starších verzích jsem to nezkoušel) a nevím přesně, čím to je. Upřímně řečeno jsem nad tím ani moc nebádal… V mé verzi 1.5.0.1 je to OK a v IE i Opeře taky. Najde někdo řešení? :-)

  4. Uživatel  Littlemaple napsal 12. 03. 2006 v 22:00:

    Pozoruji už delší dobu, že trochu kvedláš se vzhledem ;-)

  5. Uživatel  Petr Brádler napsal 13. 03. 2006 v 00:15:

    Zajímavé video a taky díky za nové zajímavé RSS. Určitě přinese spoustu nových informací :)

  6. Uživatel  neki napsal 13. 03. 2006 v 03:07:

    No, Vašku, já mám Mozillu 1.7.2 a dělá mi to právě tady. Jinde jsem nezkoušel. Být tebou bych se ale – s přihlédnutím k tomu, jak dlouho by odstranění takovéhle malichernosti mohlo zabrat zbytečného času – na řešení vyprdnul a nechal to tak, jak je.

    Přístup progresivního webdesignéra :)

  7. Uživatel  jAMIE napsal 13. 03. 2006 v 07:59:

    Video moc dobrý, dokonce jsem rozuměl všemu, co řekl…takže supr. :-)

    Nový styl Václaváku je perfektní, ta hlavička s menu je asi nejpovedenější, co tu byla.

  8. Uživatel  Jan Bien napsal 13. 03. 2006 v 12:25:

    Ctrl+F5 v prohlížeči Opera ve výchozím nastavení znovu načte obsah všech otevřených oken. To jsi ale asi nechtěl Vašku, že? To za prvé.

    A za druhé, jak mám poznat, jestli vidím Václavák korektně?

    ;)

  9. Uživatel  Václav Štrupl napsal 13. 03. 2006 v 12:56:

    Pro Mravence a podobnou havěť: ;-)

    Když jsem minule psal, že mají uživatelé zmáčknout Ctrl + R (jak to dělám já), tak mi někdo vyčítal, že nepíšu Ctrl + F5. Teď jsem tam dal ef pětku a zase se nezavděčím. :-)

    A za druhé, jak mám poznat, jestli vidím Václavák korektně?

    Když někde vidíš třeba jen půlku řádku (jako neki), je něco špatně. Jinak ti poradit neumím. ;-)

  10. Uživatel  Jan Bien napsal 13. 03. 2006 v 13:14:

    Já Ti dám havěť, že Ti budou trenýrky malé. ;)) Tím svým komentářem jsem chtěl říci asi toto:

    1. Že bych se moc nechlubil, když nedokážu upravit stránky tak, aby nemohlo dojít u uživatele k „rozhození“ stránek, třebas jen proto, že se někde něco nakešovalo a nestáhla se nová verze onoho objektu.

    2. Tento weblog má v podtitulu „zaměřeno na obsah“. Odpustil bych Ti tedy první bod, kdyby byl obsah v pořádku. Internet je, a ty to Vašku moc dobře víš, médium, které by mělo být nezávislé na výstupním zařízení. A tady je přímo obsah, který se svým vlastním smyslem nechává podrobit závislosti na klientech s klávesou F5 znovunačítající stránky. F5 určitě nezmáčkne například uživatel programu 1 Klávesou, o kterém se v sobotu mluvilo na konferenci INSPO 2006, kde bohužel za společnost H1 nikdo nebyl. Tedy, i kdybys tam napsal zmáčkněte F5, tak by to nebylo správě.

  11. Uživatel  Václav Štrupl napsal 13. 03. 2006 v 15:35:

    Pro Mravence (tentokrát už bez havěti :-)):

    Dobře, Honzo, poradíš mi tedy, jak jsem měl postupovat lépe?

    1. Nalinkovat styl s jiným názvem nemohu, protože jsou styly uložené v databázi a o jejich připojení (tedy i URL) se stará Textpattern.
    2. Neupozornit uživatele by znamenalo více práce pro mne, protože bych jistě (jako při téměř každé dosavadní větší změně Václaváku) musel zodpovídat dotazy některých lidí, co že s tím webem je, že je tak rozhozený. Další lidé by se navíc nezeptali a radši po určitou dobu trpěli rozbořený web.
    3. Obsah byl nadále přístupný i po změně stylů, tím, že si načteš styly nové, pouze zvýšíš svůj uživatelský prožitek, který plyne z lépe vypadajícího webu.

    Co se týče INSPA, z H1.cz se tam chtělo vypravit více lidí (včetně mě), ale bohužel už bylo plno.

  12. Uživatel  Jan Bien napsal 13. 03. 2006 v 17:01:

    Nevím, jestli poradím, ale pokusím se o to.

    1. Pokud změna URL není s Textpatternem realizovatelná, pak je to redakční systém dobrý…. do kamen. ;) Zkusil bych možná přejmenovat jméno stylu, nyní se jmenuje default, zkus třeba default1, změnit by se tím měla i jeho adresa. Ale nevím, Textpattern natolik neznám.

    Mimochodem, dovoluji si podotknout, že nyní se Ti stylopis vůbec nekešuje, což je velká, velká škoda. Stylopis bys kešovat měl nechat, citelně to zvyšuje rychlost stránek. Zde cituji ty nehezké návratové hlavičky:
    Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
    Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0

    2. Když už upozornit uživatele, což i nadále považuji za neskutečnou zhůvěřilost, pak spíš nějak jako (píši to hodně na rychlo, jistě by to chtělo ještě vypilovat): „Vyvolejte znovunačtení stránky, ve většině prohlížečů je to klávesa F5. Pokud máte jiný prohlížeč, nahlédněte do dokumentace k němu.“ ;)

    3. Obsah byl přístupný ale radil mi mačkat klávesu F5. Chápeš? Obsah mě radil něco, co není principielně schopen poradit, leda by sám sebe degradoval na to, že je interpretován jen tam, kde funguje klávesa F5. ;)

  13. Uživatel  Ivo napsal 17. 03. 2006 v 15:10:

    Blog Davida Garfinkela je fakt dobrej, díky za odkaz.

  14. Uživatel  Václav Štrupl napsal 27. 03. 2006 v 23:14:

    Pro Honzu Biena:

    1. Ještě z historických důvodů používám pro některé části Václaváku soubory mimo redakční systém, takže bych musel měnit název stylů pokaždé na dvou místech (v šabloně TXP a v souboru PHP, který stojí mimo Textpattern). To je moc pracné.

      Jakým jednoduchým zásahem mohu kešování změnit?

    2. Tebou navrhovaná formulace je asi přesnější, na druhou stranu srozumitelnější pro většinu uživatelů mi rozhodně nepřijde :-).
    3. To chápu, máš pravdu. Přesto nemůžu zaručit, že se příště zase podobným způsobem nepomýlím. Kdyby měl člověk ve svých úvahách zacházet vždy do všech možných důsledků, bojím se, že by nic kloudného neudělal ;-).

    Díky za zajímavý komentář.

  15. Uživatel  Jan Bien napsal 28. 03. 2006 v 10:13:

    1. No já na to mám takový tajný fígl. Řeknu Ti ho pod podmínkou, že si jej necháš pro Tebe, protože na něm stojí celé mé profesionální know how, souhlas?

      Nyní linkuješ tento styl:…css.php?s=de­fault

      Říkáš, že lze adresu v šabloně změnit. Dobrá, zkus změnit adresu na tuto:…css.php?s=de­fault&xxx=2

      Předpokládám, že proměnná xxx se ve skriptu css.php nijak nezpracovává. Podstatné je, že tímto způsobem necháš vzniknout novou URL, která zatím nikdy neexistovala a proto nemůže být nakešovaná. Z každou editací stylu pak zvyšuj hodnotu xxx vždy o jedničku. A na dané adrese pak můžeš nastavit expiraci třeba měsíc do budoucnosti.

    2. Já vím že ta formulace je špatná, ale lepší jsme zatím nenašli. Proto bych trval na bodu 1.
    3. Ano, při neschopnosti ustoupit z ideálního teoretického modelu by člověk nikdy nic neudělal. Tím se samozřejmě netvrdí, že uvažovat v ideálních rovinách je zavrženíhodné.
  16. Uživatel  Václav Štrupl napsal 28. 03. 2006 v 10:23:

    Pro Honzu:

    1. Tenhle postup znám a chápu. Nemůžu však měnit přímo adresu, což popisuješ ty, ale pouze název stylopisu – tedy z default například na styl, apod. Jenže, jak už jsem psal, jsem líný měnit propojení stylu se stránkou na všech potřebných místech.
    2. Souhlasím :-).
  17. Uživatel  Ice napsal 07. 04. 2006 v 13:55:

    jj bude se to hodit

Napsat komentář

5 nejnovějších spotů